Naturalne pokarmy zapobiegające cukrzycy typu 2

 KURKUMA    Znalezione obrazy dla zapytania kurkuma

Przyprawa ta powinna być wykorzystywana w przypadku cukrzycy typu 2. Posiada właściwości hamujące rozwijanie się tej choroby. Dodatkowo przeciwdziała depresji, chroni przed nowotworami, wykazuje działanie przeciwzapalne, oczyszcza wątrobę oraz spowalnia postęp choroby Alzheimera. Badania udowodniły, że kurkuma redukuje zły cholesterol, zmniejsza ryzyko zawału serca oraz zapobiega zapaleniu stawów.

KASZA GRYCZANA    Znalezione obrazy dla zapytania kasza gryczana

Gryka pomaga kontrolować stężenie cukru we krwi. Posiada niski indeks glikemiczny i bogata jest w wapń, magnez, żelazo, fosfor, cynk i kwas foliowy. Zawiera białko o wysokiej wartości odżywczej, antyoksydanty oraz związek D-chiro-inozytol, który wspomaga prawidłowe działanie insuliny.

CYNAMON    Znalezione obrazy dla zapytania cynamon

Cynamon jest bardzo pomocny w leczeniu cukrzycy. Przyprawa ta reguluje poziom cukru we krwi oraz wpływa na prawidłową aktywność insuliny. Posiada pozytywne działanie w przypadku zapalenia stawów, dróg moczowych, zatok lub w chorobach dziąseł. Badania dowodzą, że cynamon posiada nie tylko pozytywny wpływ w przypadku leczenia cukrzycy, ale też zmniejsza poziomu złego cholesterolu.

ZIELONA HERBATA    Znalezione obrazy dla zapytania zielona herbata

Badania wykazują, że herbata reguluje stężenie glukozy w organizmie i ogranicza wystąpienie komplikacji związanych z cukrzycą. Polscy naukowcy z Uniwersytety Medycznego dowiedli, że zielona herbata może więc pomóc w kontroli poziomu cukru we krwi, poprzez organicznie wchłaniania węglowodanów do organizmu. Zawiera związek o nazwie galusan epigallokatechiny, który posiada właściwości przeciwnowotworowe, przeciwwirusowe i przeciwzapalne.

MIGDAŁY I ORZECHY    Znalezione obrazy dla zapytania migdały i orzechy

Według naukowców, spożywanie migdałów przed posiłkiem pomaga w regulacji stężenia glukozy we krwi. Produkty te obniżają ryzyko cukrzycy oraz pomagają ją kontrolować. Regularne jedzenie orzechów poprawia stężenie insuliny u chorych oraz zmniejsza ryzyko zawału serca i choroby wieńcowej.

WIŚNIE   Znalezione obrazy dla zapytania wisnie

Wiśnie posiadają antocyjany, które poprawiają produkcję insuliny o 50%. To samo dotyczy truskawek, jagód i czerwonych winogron, jednak najlepszym źródłem są jednak wiśnie.

FASOLA    Znalezione obrazy dla zapytania fasola czerwona

Wspomaga regulację stężenia glukozy we krwi i insuliny, zapobiegając tym samym cukrzycy. Posiada działanie przeciwutleniające oraz obniża poziom złego cholesterolu. Badania przeprowadzone na 121 chorych, dowodzą, że spożywanie przez nich fasoli sprzyja kontroli glikemii oraz zapobiega chorobom serca.

BORÓWKI    Znalezione obrazy dla zapytania borówki

W 2009 roku przeprowadzono badania w których stwierdzono, że dieta bogata w borówki zmniejsza ryzyko cukrzycy, reguluje stężenie cukru we krwi i poprawia zdrowie. Dodatkowo może pomóc w utracie tłuszczu. Posiadają niski indeks glikemiczny, witaminy A,C,E, błonnik, cynk i żelazo.

SYROP KLONOWY    Znalezione obrazy dla zapytania syrop klonowy

Uczeni z Uniwersytetu Rhode Island zbadali korzyści płynące z syropu klonowego. Odkryli, że substancja w nim zawarta – quebecol, chroni przed cukrzycą i rakiem. Syrop klonowy zawiera mnóstwo antyoksydantów, które wykazują działanie przeciwzapalne i przeciwnowotworowe.

RYBY    Znalezione obrazy dla zapytania łosos

Ryby bogate w kwasy tłuszczowe Omega -3 – łosoś, makrela, śledź, tuńczyk, mogą chronić przed cukrzycą. Zapewniają lepszą kontrolę glikemii, korzystnie wpływają na funkcję wątroby oraz zmniejszają stan zapalny.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+