Dodatki do koktajli przyspieszające przemianę materii

Koktajle dostarczają nie tylko mnóstwa witamin i składników mineralnych, ale też oczyszczają organizm i korzystnie wpływają na zdrowie i samopoczucie. Idealnie się sprawdzają zarówno jako przekąska w ciągu dnia jak i w roli śniadania. Warto wypijać je od razu po przygotowaniu, ponieważ szybko tracą cenne właściwości. Koktajle można przygotowywać zarówno z owoców jaki połączenia owoców i warzyw. Warto dorzucić również inne dodatki, które korzystnie wpłyną na przemianę materii :

Papryka chilli  Znalezione obrazy dla zapytania chilli

Zawiera w swym składzie kapsaicynę, która bardzo skutecznie przyspiesza przemianę materii oraz wykazuje właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Związek ten hamuje również apetyt i zwiększa termogenezę organizmu. Zauważono, że dodatek tej        przyprawy powoduje szybsze uczucie sytości. Smak chili w  koktajlach doskonale komponuje się z miodem.

                                  Cynamon

Działa rozgrzewająco i zwiększa termogenezę organizmu. Posiada ogromne znaczenie w kuracjach odchudzających ze względu na dużą zawartość przeciwutleniaczy. Przyprawa ta spowalnia wchłanianie węglowodanów w jelicie cienkim i przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej. Na niektóre osoby cynamon może działać pobudzająco, podobnie jak kawa, dlatego lepiej nie stosować tej przyprawy wieczorem, ponieważ może powodować trudności z zasypianiem.

Pestki dyni  Znalezione obrazy dla zapytania pestki dyni

Posiadają właściwości oczyszczające przewód pokarmowy z toksyn i pasożytów oraz są doskonałym źródłem cynku, który odpowiada za elastyczność i zdrowy wygląd skóry. Bogate są w wapń, nienasycone kwasy tłuszczowe, żelazo, witaminy z grupy B, potas i fosfor. Zastosowanie ich w koktajlach to świetny sposób na podniesienie ich walorów smakowych i zdrowotnych.

Zielona herbata Znalezione obrazy dla zapytania zielona herbata

Wspomaga odchudzanie, ponieważ przyśpiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii. Posiada właściwości hamujące rozwój bakterii w układzie pokarmowym, pobudzając go równocześnie do wydzielania soków trawiennych. Bogata jest w witaminy, składniki mineralne oraz garbniki, które posiadają właściwości przeciwnowotworowe.

Awokado Znalezione obrazy dla zapytania awokado

Dostarcza organizmowi dużo składników odżywczych i świetnie sprawdza się podczas odchudzania. Zmniejsza łaknienie, reguluje stężenie glukozy we kwi oraz zmniejsza skłonność do podjadania między posiłkami. Awokado to doskonałe źródło witamin, składników mineralnych i  cennych kwasów tłuszczowych.

Siemię lniane lub nasiona chia Znalezione obrazy dla zapytania siemie lniane a nasiona chia

Doskonałe źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które biorą udział w regulacji magazynowania tkanki tłuszczowej. Posiadają silne właściwości przeciwzapalne, usuwają toksyny z organizmu, bogate są w witaminę E, cynk, błonnik i przeciwutleniacze.

Jogurt naturalny Podobny obraz

Zawiera wiele cennych składników odżywczych i idealnie się sprawdza podczas odchudzania. Zawarte w nim bakterie mlekowe przywracają odpowiednią florę jelitową, a nieprawidłowa flora może być jedną z przyczyn otyłości. Jogurt ułatwia trawienie, odtruwa organizm oraz pomaga zwalczać wzdęcia i zaparcia.

Ananas Znalezione obrazy dla zapytania ananas

Korzystnie wpływa na przemianę materii i oczyszczanie organizmu. Zawiera bromelinę, która łagodzi problemy trawienne i wspomaga przyswajanie składników pokarmowych. Działa przeciwzapalnie i zapobiega chorobom sercowo-naczyniowym. Posiada również witaminę C, B, potas, mangan.

Imbir Znalezione obrazy dla zapytania imbir

Imbir posiada właściwości rozgrzewające, poprawia krążenie i zapobiega powstawaniu skrzepów we krwi. Działa przeciwzapalne, zmniejsza ból i pobudza przewód pokarmowy do pracy. Świetnie sprawdza się jako dodatek do koktajli zawierających banany lub truskawki.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+