Dlaczego warto włączyć migdały do codziennej diety?

Migdały to produkty, których nie powinno zabraknąć w naszej codziennej diecie. Bogate są w cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, magnez oraz wapń. 100 gram migdałów zawiera ok 240 mg wapnia, podstawowego budulca zębów i kości. Posiadają również cynk, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu rozrodczego oraz wzmacniający skórę i paznokcie.

Obecne w migdałach zdrowe tłuszcze zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha oraz obniżają stężenie złego cholesterolu

Według badań, każde spożycie ok 7 gram migdałów dziennie, obniża poziom złego cholesterolu o 1%

MIGDAŁY KONTROLUJĄ POZIOM CUKRU
Spożywanie migdałów reguluje stężenie glukozy we krwi, utrzymując je na stałym poziomie, dzięki czemu czujemy się syci i mija nam ochota na słodycze

KORZYSTNIE WPŁYWAJĄ NA SERCE
Migdały zawierają dużo magnezu, który poprawia krążenie oraz transport tlenu i substancji odżywczych we krwi. Posiadają także jednonienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E, dzięki czemu wzmacniają żyły, działają przeciwzapalnie i zmniejszają ryzyko zawału

ZAPOBIEGAJĄ ZAPARCIOM
Posiadają dużą zawartość błonnika, który przyspiesza perystaltykę jelit i tym samym leczy zaparcia oraz zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory jelita grubego.

POPRAWIAJĄ PRACĘ MÓZGU
Witamina E poprawia zapamiętywanie i wspiera pracę mózgu. Migdały bogate są również w cynk, który chroni mózg przed szkodliwymi toksynami.

CHRONIĄ PRZED WADAMI WRODZONYMI
Zawierają kwas foliowy, który zapobiega zaburzeniom rozwoju cewy nerwowej. Polecane są szczególnie kobietom w ciąży.

WSPOMAGAJĄ ODCHUDZANIE
Obecność w migdałach zdrowych tłuszczów, zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Dodatkowo obecność błonnika, białka, witamin z grupy B i cynku hamuje apetyt i powoduje uczucie sytości. Nie należy jednak spożywać więcej niż garść migdałów dziennie.

WZMACNIAJĄ KOŚCI
Bogate są w wapń, fosfor, magnez, potas, które wpływają na utrzymanie zdrowych kości oraz chronią przed rozwojem osteoporozy.

Ok. garść migdałów dziennie może obniżać ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca oraz zapobiegać nadciśnieniu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

0 komentarzy dla “Dlaczego warto włączyć migdały do codziennej diety?Dodaj swoje →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.