Jogurt naturalny i owocowy czyli jogurt jogurtowi nierówny

Rynek oferuje nam wiele rodzajów jogurtów – naturalne, z płatkami, czekoladą lub owocowe. Najczęściej sięgamy po takie, które zawierają jakieś dodatki, uważając, że dokonujemy właściwego wyboru. Niestety tak nie jest. Jogurty owocowe znane są z tego, że zawierają dużo cukru a samych owoców jest znikoma ilość. Czytajmy więc etykiety! Im krótszy skład tym lepszy produkt.

Jogurty naturalne:

  • w swoim składzie również zawierają cukier, jednak w znacznie mniejszych ilościach niż pozostałe
  • są bogate w probiotyki, które osiedlają się w przewodzie pokarmowym ułatwiając trawienie
  • zawierają potas, fosfor, wapń, cynk oraz witaminy B2,B5,B12 ( jogurty light pozbawione są witamin)
  • pomagają w uzyskaniu płaskiego brzucha – kortyzol powoduje gromadzenie się tkanki tłuszczowej wokół brzucha, natomiast wapń, który jest zawarty w jogurcie stymuluje jego wytwarzanie
  • świetnie regenerują organizm po treningu
  • obniżają ciśnienie krwi
  • dzienna porcja chroni przed przeziębieniem

Jogurty owocowe:

  • zawierają duże ilości cukru – kubek jogurtu zawiera ok 9 łyżeczek cukru! Jest to bardzo słodka, energetyczna przekąska
  • bardzo mała zawartość owoców a dokładniej wsadu owocowego czyli koncentratu powstałego z miąższu owoców z dodatkiem cukru prostego
  • barwniki i aromaty odpowiadające za wygląd i zapach produktu  – czerwony kolor często uzyskuje się dzięki koszenily ( E120 ), który powstaje z wysuszonych i zmielonych owadów zwanych czerwcami kaktusowymi.
  • indeks glikemiczny jogurtu owocowego wynosi 36 – odpowiada on za szybko nawracające uczucie głodu, magazynowanie tłuszczu i spadek energii ( IG jogurtu naturalnego wynosi 10 )

 

Ile cukru jest w jogurcie owocowym? (przyjmując, że jedna łyżeczka cukru ma 5 g)

  • Bakoma Premium – 16,7 g w 100 g produktu ( ponad 3 łyżeczki cukru w 100 g)
  • Danio – 15,7 g w 100 g produktu ( ok 3 łyżeczki cukru w 100 g)
  • Jogobella Zott – 15,3 g w 100 g produktu ( ok  3 łyżeczki w 100 g)
  • Monte – 13,7 g w 100 g produktu ( ok 3 łyżeczki w 100 g)
  • Danonki – 12,5 g w 100 g produktu ( ok 2,5 łyżeczki w 100g)
  • Bakoma Twist – 12,4 g w 100 g produktu ( ok 2,5 łyżeczki w 100g)
  • Bakoma 7 zbóż – 12,3 g w 100 g produktu

 

Wydawałoby się, że Coca-Cola w porównaniu z jogurtem owocowym ma dużo więcej cukru, jednak jest odwrotnie:

Coca-Cola – 10,6 g cukru w 100 g

Jogurt np Jogobella Zott  – 15,3 g w 100 g

 

Który jogurt naturalny ma najmniej cukru? 

  • Piątnica jogurt typu greckiego – 3,4 g cukru w 100 g
  • Zott jogurt naturalny – 4,2 g cukru w 100 g
  • Bacoma naturalny gęsty – 5,2 g cukru w 100 g
  • Danone jogurt naturalny – 6,8 g w 100 g
  • Bacoma jogurt naturalny łagodny smak – 7,6 g w 100 g

 

 

Kupując jogurty warto dokładnie zapoznać się z ich etykietą. Wybierajmy tylko naturalne, do których zawsze możemy dorzucić owoce otrzymując dużo zdrowszy produkt

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

1 komenatrz dla “Jogurt naturalny i owocowy czyli jogurt jogurtowi nierównyDodaj swoje →

Komentarze zostały wyłączone.

  1. Jogurty owocowe – a fuj! O wiele lepiej kupić jogurt naturalny za złotówke, dodać do niego muesli i świeże owoce – dobre jako przekąska, a w takim połączeniu jestem syta i daje mi dużo energii 🙂