Pij herbatę na zdrowie ;)

Któż z nas jej nie lubi? Herbata od dawna uważana była za napój uzdrawiający. Występuję w różnych odmianach; czarna, zielona, czerwona, biała i żółta. W swoim składzie zawiera składniki takie jak teina, garbniki, pektyny, olejki eteryczne i dzięki temu zapobiega m.in miażdzycy, wrzodom żołądka, zawałom serca, chroni przed nowotworami i co najważniejsze opóźnia starzenie 🙂

 

 

oo

 

Herbata czarna – gorzka, mocna, czarna herbata ze względu na dużą zawartość teiny, która ma działanie antybakteryjne; wspomaga działanie przewodu pokarmowego, leczenie niestrawności i biegunek.

 

pp

 

Herbata zielona– oprócz właściwości bakteriobójczych i bakteriostatycznych, reguluje trawienie, obniża ciśnienie krwi poprawiając krążenie a tym samym zapobiega chorobom serca. Dzięki dużej zawartości fluoru, wzmacnia nasze zęby i chroni je przed próchnicą.

Kompresy z czarnej lub zielonej herbaty wykorzystywane są w leczeniu spojówek oraz usuwają zmęczenie oczu

 

gg

 

 

Herbata czerwona – na kaca i odchudzanie – kilka filiżanek czerwonej herbaty Pu-erh świetnie się sprawdzi w leczeniu kaca 🙂 Wspomaga procesy trawienne i wydala z organizmu alkohol. Ten rodzaj herbaty stosuje się również bardzo często w trakcie diety odchudzającej – podczas procesu produkcji, nabiera wielu właściwości przyspieszających nasz metabolizm, a co za tym idzie – zwiększa spalanie tłuszczów

 

Warto również wspomnieć, że dwie szklanki herbaty dostarczają tyle kofeiny co jedna szklanka kawy. Oczywiście zawartość zależy od czasy parzenia herbaty. Świetnie więc sprawdza się jako napój pobudzający i poprawiający nastrój

 

Co każdy smakosz powinien wiedzieć? – oczywiście w jaki sposób parzyć aby uzyskać jak najlepszy napar

Za dobrą, mocną herbatę uważa się zaparzoną w proporcji 1 płaska łyżeczka na filiżankę. Nie należy sugerować się kolorem naparu, gdyż zależy on od pochodzenia i rodzaju herbaty np. zielona może mieć kolor cytrynowy lub słomkowy, natomiast biała – jasnożółty albo być bezbarwna.

Temperatura wody i czas parzenia zależą od rodzaju herbaty. Do większości herbat stosuje się wodę o temp. 85-95C; zielona 65-75C, czerwona 100C. Czas parzenia zwykle wynosi od 3-5 minut. Przez pierwsze trzy minuty przedostaje się do naparu teina, później z liści uwalniają się garbniki, głównie tanina. Przy długim parzeniu wytrąca się osad i napój gorzknieje, dlatego nie powinno parzyć się herbaty na zapas ani powtórnie

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+